söndag 12 maj 2013

Liten sittpuff till balkongen

För ett par helger sen gjorde jag ordning på balkongen för våren. Inte något speciellt egentligen men jag tog fram våra  stolar, sopade, torkade rent och ställde ut lite ljuslyktor och växtligheter. Trots att vi förra året köpte nya, jättesköna stolar som man kan fälla ner och ligga i så hamnar jag allt som oftast på golvet. 

Jag gillar att sitta på trasmattan och använda balkongdörren som ryggstöd. Det blir liksom helt lä där nere och så är det ingen av grannarna eller förbipasserande som kan se mig och det är också skönt tycker jag.

Hur som helst så sydde jag en liten puff att ha på just balkonggolvet för att öka komforten ytterligare.




Tyget är en helt fantastisk gardin i rosa och orange som jag köpte på Myrorna för några månader sen. 25 kronor skulle de ha för en ganska rejäl bit gardin. Kan inte låta bli att tro att de märkt fel eller något för sådana fina tyger brukar alltid kosta betydligt mer. Glad för det är jag dock såklart, vem gillar inte att fynda då och då?




Jag skall sy en puff till Theos rum också, men då kommer jag göra den lite större samt sy en remsa som kant mellan de två runda kuddelarna så att den blir högre och "puffigare". Jag skall också införskaffa någon form av långa docknålar för med den korta nålen jag hade var det svårt att få till det med knapparna. Jag är lite missnöjd över att jag inte lyckades dra åt knapparna hårdare så att den blev något mera "puffig". 



Jag har i alla fall provsuttit den och den är skön och lagom hård och mjuk på samma gång. 

2 kommentarer:

  1. Vad har du stoppat din puff med?

    SvaraRadera
  2. Jag har stoppat den med fiberfill, vanlig kuddstoppning från gamla kuddar.

    SvaraRadera